مدیریت برنامه، بودجه،
تحول اداری و بهرهوری مسوولیت برنامهریزی و اجرای طرحهای مناسب در جهت تحقق
اهداف و سیاستهای شهرک را براساس مصوبات هیأت امنا، هیأت اجرایی، شورای علمی و هیأت
رئیسه برعهده دارد. مسوولیتهای این مدیریت در سه بخش اصلی نظارت و ارزیابی، برنامهریزی
و بودجه خلاصه میشود.
برنامه ریزی: اهم وظایف و مسوولیتهای مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری در بخش برنامهریزی عبارتند از:
- برنامهریزی و ارائه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحول اداری و بهرهوری
- تهیه و تدوین گزارش عملکرد سالیانه شهرک
- همکاری و مشارکت در فرآیند تعیین اهداف، برنامههای توسعهای و مطالعات استراتژیک شهرک
- نظارت بر فعالیتهای مرتبط با طراحی چشمانداز، مأموریت، اهداف استراتژیک و راهبردی شهرک
- مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامهریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف شهرک
- مدیریت و نظارت بر گزارشهای تهیه شده توسط واحدهای مختلف شهرک
- مدیریت امور مربوط به تهیه پیشنویس سیاستها و برنامهها، آییننامهها و دستورالعملهای تهیه شده جهت تصویب در مراجع مرتبط
- برنامهریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهرهوری در فرایند آموزش، پژوهش و فناوری با عنایت به شایستهسالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی
- بررسی سیاستها و برنامههای تنظیم شده توسط واحدهای مختلف و هماهنگ کردن آنها برای تصویب نهایی در هیأت امنا، کمیسیون دائمی، هیأت اجرایی، شورای علمی و هیأت رئیسه شهرک
- تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پستهای سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیتهای واحدهای تابعه شهرک با همکاری واحدهای ذیربط
- بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها
- تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها، نیروها و عوامل موجود در شهرک و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه)، به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت شهرک
- بررسی و سنجش طرحها و برنامههای شهرک از نظر کارآیی و اثربخشی
بودجه:اهم وظایف و مسوولیتهای مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری در بخش بودجه عبارتند از:
- جمعآوری بودجههای پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامهها و اعتبارات مورد پیشنهاد
- تلفیق و تنظیم بودجههای پیشنهاد شده در قالب اهداف و خطمشی کلی شهرک
- نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هریک از واحدها
- دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی
- ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تعیین منابع بودجهای و پیگیری دریافت و توزیع تخصیصها
- نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجهای برحسب فعالیت و برنامههای اجرائی شهرک و نظارت بر اجرای بودجه واحدها
- بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات جاری و عمرانی با وزارت متبوع
- بررسی و مبادله موافقتنامههای مربوط به فعالیتهای عمرانی با سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و استان اصفهان
نظارت و ارزیابی: اهم وظایف و مسوولیتهای مدیریت برنامه، بودجه، تحول اداری و بهرهوری در بخش نظارت و ارزیابی عبارتند از:
- تدوین سیستم نظارت و ارزیابی کارکنان شهرک، واحدهای شهرک، روند رشد واحدهای فناوری مستقر در شهرک و خدمات ارائه شده به واحدهای فناوری
- انجام ارزیابی مربوط به عملکرد کارکنان و واحدهای ستادی شهرک
- نظارت بر انجام ارزیابی مربوط به بررسی روند رشد واحدهای فناوری مستقر در مراکز رشد شهرک (سالیانه)
- نظارت بر انجام ارزیابی مربوط به واحدهای فناوری مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی (سالیانه)
- ارزیابی خدمات ارائه شده به واحدهای فناوری مستقر در شهرک و واحدهای ارائه دهنده خدمات
- تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از سیستم ارزیابی و ارائه نتایج آن به واحدهای مربوطه
- شناخت مشکلات و موانع سیستمهای ارزیابی و تلاش در جهت اصلاح و بهینهسازی آنها
- اجرای مصوبات و دستورالعملهای شورای نظارت و ارزیابی آموزش عالی
- بررسی و ارزیابی مستمر کارکرد گروههای تحقیقاتی و واحدهای تابعه شهرک و ارائه گزارش به معاونتهای ذیربط شهرک
- ارتباط با دانشگاهها و موسسات پژوهشی و فناوری معتبر جهان و کسب اطلاع از نحوه تلاشها و دستاوردهای نوین در زمینه نظارت و ارزیابی عملکرد شهرک و استفاده بهینه از آن
سایر وظایف و اقدامات مهم:
- تهیه برنامه سالانه آموزش ضمن خدمت کارکنان شهرک و پیگیری حضور کارکنان در دوره های آموزشی مصوب
- کمک به اجرایی شدن قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان
|