• دکتر قیصری:
  • باید زمینه توسعه سریع فناوری‌ها را در کشور فراهم کنیم

  • ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکت‌های این شهرک سال گذشته فروش ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان محصول و صادرات ۳۷ میلیون دلار را تجربه کردند که عدد چشمگیری است، اما با افق هایی که می‌توانیم به آن برسیم فاصله زیادی دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر جعفر قیصری در اختتامیه شانزدهمین جشواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که ظهر امروز (پنجشنبه_۲۷ آبان ماه) برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع فن آفرینی و کارآفرینی زمانی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شروع شد که بسیاری باور نمی کردند در کشور بتوان چنین کارها و حرکت های اثرگذاری را انجام داد، اظهار کرد: امروز مسئولیت سنگینی داریم، چراکه در مقطعی در خدمت کارآفرینان و فن آفرینان هستیم که این نهال به بالندگی خوبی رسیده و می‌تواند در بخش های مهم کشور تاثیرگذار باشد و این تاثیر را به عینه می‌توانیم ببینیم.

وی با بیان اینکه وظیفه امروز ما خطیرتر و پیچیده‌تر است، گفت: باید زمینه توسعه سریع فناوری‌ها را در کشور فراهم کنیم، به همین دلیل در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و در دو جشنواره پانزدهم و شانزدهم شیخ بهایی محور تجاری سازی و رفع چالش های اساسی کشور را به عنوان محورهای اصلی دنبال کرده‌ایم.

قیصری برگزاری چنین رویدادهایی را برای جلب اعتماد به محصولات فناور در کشور لازم دانست و افزود: باید برنامه های روشن و مشخصی داشته باشیم و بتوانیم چالش های این حرکت را برطرف کنیم. بخشی از این کار نیاز به سرمایه دارد. برای جلب اعتماد بخش خصوصی نیاز به مکانیزم های ارزیابی دقیق، اعتماد سازی یا حتی بخش کوچکی از مشارکت داریم.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قسمتی به صورت حرفه‌ای برای ارائه، شناسایی و ارزیابی طرح های فناور به سرمایه گذاران فراهم کرده است، گفت: قیمت گذاری مناسب برای ایده های فناورانه و نوآورانه که بتواند اعتماد دو طرف را جلب کند و در رویدادی مثل جشنواره شیخ بهایی بسترهایی ایجاد شده به این منظور است و امیدواریم در این مسیر بتوانیم موفق باشیم.

 

تعداد بازدید : ۱۴۶۸      تاریخ: 1400/08/27

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت