• توسط فناوران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان؛
  • پروژه پوشش‌دهی گیت والو 42 اینچ خط انتقال نفت گوره به جاسک انجام شد

  • ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۷
پروژه انتقال نفت خام از منطقه گوره به بندر جاسک به طول تقریبی 1100 کیلومتر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های جاری کشور می‌باشد که جهت انتقال روزانه 2 میلیون بشکه نفت خام استفاده خواهد شد.

یکی از تجهیزات مهم و حساس این خط انتقال، شیرهای خط لوله Through Conduit سایز 42 اینچ از نوع شیر دروازه‌ای Gate Valve کلاس 600 می باشد، که به صورت مشترک توسط شرکت ماشین‌سازی اراک و شرکت گداختار برای اولین بار ساخته شده است.

از آنجا که به دلیل محیط خورنده نفت و شرایط تحت سایش این شیرآلات، گیت‌های آنها نیاز به مقاوم سازی دارد، سطوح در معرض سایش و خوردگی این شیرآلات توسط شرکت دانش‌بنیان بهبود صنعت مهان به روش HP-HVOF و با متریال پایه کبالت پوشش‌دهی شد.

گیت‌ها پس از انجام عملیات پوشش‌دهی و سنگزنی نهایی و قرار گرفتن در شرایط تست آب‌بندی مورد تأیید بازرسان شرکت نفت قرار گرفت و مجوز آن برای استفاده در شیرآلات انتقال نفت صادر شد.

از آنجا که سطح این گیت والوها از ابعاد بالایی برخوردار بود و هم‌چنین سطح شیرآلات نیاز به سنگزنی اولیه و نهایی داشت، لذا کلیه این فرآیند که از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار بود به همت و تلاش و تخصص پرسنل شرکت بهبود صنعت با موفقیت به انجام رسید.

 

تعداد بازدید : ۱۰۳۸      تاریخ: 1400/12/07

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت