• توسط شرکت آلا در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام شد؛
  • زخم پوش‌هایی که بیماران پروانه‌ای را از واردات بی نیاز می‌کند

  • ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
بروز انواع زخم‌ها و جراحت‌ها یکی از معضلات رایج در بین بیماران است که مزمن‌ترین زخم‌ها بر پیکره بیماران پروانه‌ای نقش می‌بندد و به دلیل تحریم‌ها، امکان واردات زخم‌پوش‌های مناسب این بیماران بسیار دشوار شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، از این رو شرکت دانش بنیان "نانوفناور آلا" در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از سال98 به فکر تولید زخم‌پوش‌هایی چند لایه برای التیام بخشیدن به این بیماران افتاده است که اکنون نمونه اولیه آن آماده شده و منتظر اخذ مجوز تولید است.

سید محمد موسوی خطاط، مدیر عامل این شرکت فناور در خصوص این زخم‌پوش‌ها اظهار کرد: در لایه‌های این زخم‌پوش از تکنولوژی منحصربه فردی استفاده شده که نظیر آن تا کنون در ایران مشاهده نشده و خاصیت آنتی باکتریال آن برپایه نانوتکنولوژی است.

لزوم نظارت بر تسهیل سازوکارها و مجوزدهی

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین گفت: اقتصادی که بر پایه دانش‌بنیان قرار گیرد، کشورهای دیگر را وابسته خود می‌کند، زیرا در حال حاضر گران‌ترین کالاهایی که در سطح جهان به فروش می‌رسد دانش فنی است.

مدیر عامل این شرکت فناور در اصفهان با بیان اینکه برای تحقق این شعار نیاز به نگاه فرآیندی به مسئله دانش‌بنیان داریم، خاطر نشان کرد: در واقع تسهیل در سازوکارها و اخذ مجوزها پیش‌نیاز ارتقا تولید دانش‌بنیان است و نظارت بر دستگاه‌های متولی مهم‌تر از بحث اجرا در شکل‌گیری دانش بنیان‌هاست.

تعداد بازدید : ۵۹۷      تاریخ: 1401/03/23

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت