• توسط شرکت دانش بنیان اصفهانی انجام شد؛
  • تامین و تولید سهم قابل توجهی از کیت‌های آزمایشگاهی کشور در اصفهان

  • ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
تولید و تامین تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان یکی از بازوهای حوزه بهداشت و سلامت قرار دارد که با توجه به تعداد قابل توجهی از آزمایشگاه‌های بالینی این نیاز مبرم و شدید به محصولات آزمایشگاهی در کشور احساس می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، شرکت فناور آیریک تشخیص نقش جهان واقع در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این مسیر به تولید کیت‌ها و مُعرف‌های آزمایشگاهی پرداخته است و جزء شرکت‌های در حال رشد است.

شهرام صدری، مدیر عامل این شرکت، گفت: این شرکت از سال 96 به ثبت رسیده و یک سال بعد با ایده محوری کیت‌های PRP که یک فرآورده خونی است، وارد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شده است.

تولید پنل کاملی از کیت‌های بیوشیمی

وی ادامه داد: با توجه به تجربه سه دهه فعالیت در خدمات آزمایشگاهی تصمیم بر آن شد تا نیاز کشور را در محصولات وارداتی برطرف کنیم، هرچند تحریم‌ها مانعی برای ادامه این مسیر شد اما بعد از آن با جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و نخبگان در عرصه تولید کیت‌های بیوشیمی و محصولات میکروبیولوژی به خودکفایی رسیدیم و اکنون پس از گذشت سه سال پنل کاملی از کیت‌های بیوشیمی را تولید می کنیم.

مدیر عامل شرکت فناور آیریک تشخیص نقش جهان با بیان اینکه در حال حاضر زمینه اصلی فعالیت این شرکت تولید معرف‌ها و کیت‌های اندازه‌گیری برای پارامتر‌های خونی مانند کیت اندازه گیری اوره، قند و آنزیم های کبدی است، خاطر نشان کرد: متولی اصلی صدور مجوز کیت‌های آزمایشگاهی اداره کل تجهیزات پزشکی و سازمان غذا و دارو است، از این رو زیر ساخت‌های مورد نیاز در طی یک سال در این شهرک ایجاد و دو بخش مجزای کلین روم و یک فضای عمومی آزمایشگاه تولید و کنترل کیفی راه اندازی شده است.

رفع موانع و ورود به تولید صنعتی

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه با حوزه سلامت و وزارت بهداشت مرتبط هستیم حساسیت‌های بیشتری اعمال می‌شود و مسیر سختی را پشت سر گذاشتیم، تاکنون 8 تا از محصولات مجوز تولید را کسب کرده‌اند که تا 6 ماه آینده تمام محصولات مجوز تولید را خواهند گرفت در سال جاری وارد تولید صنعتی خواهیم شد.

صدری با اشاره به شعار سال و تاکید بر تولید گفت: در زمینه تجاری و بازرگانی ارائه خوبی در کل کشور داشتیم که ماه گذشته با شرکت در نمایشگاه بین المللی کنترل ارتقا کیفیت آزمایشگاهی باعث شناخته شدن در بین آزمایشگاه‌ها شدیم و امیدواریم بتوانیم با متولیان امور در مسیر شعار سال که مبنی بر تولید است موفق عمل کنیم و در حوزه سلامت و خدمات موثر واقع شویم.

 

 

 

تعداد بازدید : ۷۳۴      تاریخ: 1401/03/25

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت