به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، امیر ملک پور دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار تهران و رییس پارک علم و فناوری گیلان ضمن بازدید پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار تهران، بنیانگذار پارک علم و فناوری ایران را الگویی مناسب برای دیگر پارکهای علم و فناوری دانست و گفت: بسیاری از اولینها حوزه علم و فناوری در این شهرک انجام شده است و میتوان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را یکی از الهامبخشترین ارکان اکوسیستم نوآوری ایران نامید.
وی ضمن اشاره به برگزاری با کیفیت و خوب رویداد بینالمللی IASP که نشانه توانایی بالای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در انجام برنامههای حوزه علم و فناوری است، افزود: برنامه هدفمند پارک علم و فناوری گیلان به عنوان یکی از قدیمیترین پارکها، تعامل با ارکان مختلف اکوسیستم به ویژه مجموعههای بسیار باتجربه و بزرگی مثل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است.
دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار تهران با بیان اینکه مهمترین ویژگی این دوره از نمایشگاه نسبت به سال گذشته تمرکز بیشتر بر مبحث (TRL) است، تاکید کرد: از مجموعهها به ویژه مجموعههای حوزه فناوری مثل پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد گیلان درخواست کردهایم، محصولاتی برای ورود به نمایشگاه عرضه کنند که حتما سطح آمادگی فناوری بالایی داشته باشند.
وی افزود: اگر شرکتهایی با محصولات دارای سطح آمادگی فناوری(TRL) به صورت هدفمندتری به ویژه در حوزه فناوری که بسیار حائز اهمیت است در این نمایشگاه شرکت کنند، قطعا کیفیت محصولات قابل عرضه در نمایشگاه بسیار مطلوب خواهد شد. محصولات جدید با سطح آمادگی فناوری بالا نشان دهنده جذابیت سرمایهگذاری خواهند بود.
ملک پور در مورد طرحهای رونمایی شده پارک علم و فناوری گیلان در این نمایشگاه گفت: سعی کردهایم اولویتهای وزارت علوم در حوزه فناوری رو لحاظ کرده و فناوریهایی از جمله فناوریهای نوظهور، انرژیهای تجدیدپذیر، آب، کشاورزی و امنیت غذایی را در طرحهای مورد عرضه مد نظر قرار دهیم. البته امسال شروع این فرآیند است و این ادبیات به تدریج در حوزه فناوری و نمایشگاه حوزه فناوری ترویج بیشتری پیدا خواهد کرد.
وی به لزوم شبکهسازی بین شرکتهای پارکهای علم و فناوری اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که مسئولان پارک علم و فناوری به ویژه در حوزه بازاریابی پارک باید دنبال کنند شناسایی فرصتها در این نمایشگاه است تا همتایابی اتفاق بیفتد و این شرکتها را به هم متصل کند. این نمایشگاه بهترین فرصت است زیرا از اقصی نقاط کشور حضور دارند.
دبیر نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار تهران ادامه داد: بحث اصلی در ساختار حرفهای برگزاری نمایشگاههای تجاری سه بخش است؛ بخش پیش رویداد که باید افراد باپتانسیل حضور در نمایشگاه شناسایی و دعوتنامهها فرستاده شود. دوم شکلگیری شبکهسازی در نمایشگاه است، اما بخش اصلی بعد از نمایشگاه تازه شروع میشود که افرادی که با هم آشنا شدند، پیگیر تفاهمنامهها باشند. فکر میکنم در مدل حرفهای برگزاری نمایشگاههای اکسپو باید حواسمان باشد که پایان نمایشگاه آغاز تعاملات است اما معمولا ما گاهی از این موضوع غفلت میکنیم یعنی پیگیری بعد از رویداد چیزی است که باید به ویژه در نمایشگاه حوزه فناوری اتفاق بیفتد.
تعداد بازدید : ۱۱۸ تاریخ: 1403/09/24
پربازدیدترینها
درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.
توسعه کسب وکارهای مبتنی بر فناوریهای آموزشی شدت میگیرد
رئیس و اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با هدف برنامهریزی برای کمک به توسعه کسب وکار…دیدوان، بازوی فکری کسب و کارهای ایرانی برای ورود به آینده
شرکت فناور نواندیشان آتی نگار فرتاک، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که در حوزه آیندهپژوهی فع…دکتر سعید سلطانی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع شهرک شد
دکتر سعید سلطانی با دریافت حکم از دکتر سیدمهدی ابطحی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان معا…