• معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف:
  • لزوم توجه به اقلیم و آمایش پارک‌های فناوری/ شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پیشرو و الگو است

  • ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حوزه فناوری و نوآوری بخشنامه‌پذیر نیست بنابراین باید اقلیم و آمایش پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها و حتی انجمن‌های علمی دانشجویی را نیز در نظر گرفت. نمی‌شود یک مدل یکسان برای همه تعیین کرد و اتفاقا همین تفاوت‌ها اثرگذار است. در این میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در بسیاری از امور پیشرو بوده و می‌تواند به عنوان الگو برای سایر بخش‌ها نقش ایفا کند.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سجاد محمدعلی‌نژاد در اختتامیه اولین رویداد هم‌اندیشی فناورانه دبیران اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی کشور (روشنا) در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای مشابه اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند باعث ایجاد جریان بزرگی در کشور شود. پارک‌های فناوری عالی‌ترین جایگاه فناوری و بالغ‌ترین بخش این حوزه در کشور هستند. در همین راستا از پارک‌های فناوری میخواهیم که فعالیت‌های مشترک با انجمن‌های علمی دانشجویی را بازتعریف کنند تا تعامل این بخش در رویدادهای فناورانه نیز افزایش یابد.

وی افزود: روسای پارک‌های علم و فناوری کشور، جزو اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها هستند و بنابراین دغدغه ایجاد ارتباط با دانشجویان را دارند. در این میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در بسیاری از امور پیشرو بوده و می‌تواند به عنوان الگو برای سایر بخش‌ها نقش ایفا کند. ما در خصوص ارتباط موثر پارک‌های فناوری با انجمن‌های علمی دانشجویی، پیگیری لازم را خواهیم داشت و ضمن رتبه‌بندی آن‌ها، موارد تشویقی تعیین خواهیم کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید توجه داشت که حوزه فناوری و نوآوری بخشنامه‌پذیر نیست بنابراین باید اقلیم و آمایش پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها و حتی انجمن‌های علمی دانشجویی را نیز در نظر گرفت. نمی‌شود یک مدل یکسان برای همه تعیین کرد و اتفاقا همین تفاوت‌ها اثرگذار است. 

محمدعلی‌نژاد خاطرنشان کرد: وزارت علوم این آمادگی را دارد که سفیر برنامه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی در حوزه فناوری شود و از ظرفیت‌های خود در این حوزه استفاده کند اما در مقابل انجمن‌های علمی دانشجویی نیز لازم است برنامه‌های مناسب خود را برای اجرا اعلام کنند.

تعداد بازدید : ۱۵۳      تاریخ: 1402/11/16

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت