• با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور:
  • رونمایی از سه محصول دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

  • ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
نشت یاب لیزری یکی از محصولاتی بود که معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس چمهور از آن رونمایی کرد؛ محصولی دانش بنیان که به اعتقاد تولیدکنندگانش ایران را جز پنج کشور صاحب این فناوری کرده است.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، نشت یاب لیزری یکی از محصولاتی بود که صبح امروز حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور از آن رونمایی کرد؛ محصولی دانش بنیان که به اعتقاد تولید کنندگانش ایران را جز پنج کشور صاحب این فناوری کرده است. هوا ژل محصولی دانش بنیان دیگری بود که از آن رونمایی شد که به عنوان سبک ترین ماده جامد در صنایع هوافضا و پتروشیمی کاربرد دارد؛ امروز از دستگاه جوش لیزر هم رونمایی شد. 

 افشین در حاشیه رونمایی از محصولات دانش بنیان گفت: در دوره جدید از شرکت هایی که توانایی صادرات داشته باشند حمایت ویژه می‌شود. 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در جمع خبرنگاران برنامه های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را تبیین کرد و با  اشاره به برنامه های این معاونت  در زمینه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای حمایت از شهرکت‌های دانش‌بنیان و فناور گفت: برای سرمایه گذاری بخش داخلی از مواد ۱۱ و ۱۳ قانون جهش تولید که درخصوص اعتبارات مالی، قانونی پیشرفته است، استفاده می کنیم.

افشین، تقویت صندوق‌های خطرپذیر و سرمایه‌های آنها را  از دیگر برنامه های معاونت علمی و فناوری دانست و افزود: برنامه ما تقویت میزان سرمایه گذاری در این صندوق‌ها با کمک تبصره ۱۸ دولتی است.

وی ادامه داد: در مورد سرمایه گذاری خارجی با کشورهای در منطقه مانند لبنان و سوریه درزمینه طرح های داخل کشور گفت‌وگو خواهیم کرد و  تلاش می شود  صندوق  ارزی خطر پذیر در این زمینه ایجاد کنیم که مقدمات آن صورت گرفته است.

افشین اضافه کرد: مهم‌ترین برنامه این معاونت، تغییر روش‌های تأمین مالی است زیرا با روش‌های سنتی قبلی نمی‌توان تأمین مالی  کرد و در این زمینه، بخش مهم اجرای قانون است زیرا قوانین بسیار خوبی در کشور مصوب شده اما درصد اجرا پایین است.

وی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان را یکی از بزرگترین سرمایه‌های کشور  دانست و گفت: تلاش می‌ شود  با همکاری وزارت علوم، شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان  طبق قانون به یک شهرک علمی تحقیقاتی بین المللی تبدیل  شود.

معاون علمی رئیس جمهور از تعدادی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هم بازدید کرد و  مدیران شرکت‌های دانش بنیان در این بازدید دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود در زمینه تامین مالی، تخصیص ارز، رفع مشکلات نقدینگی، تسهیل فرآیندهای تحقیق و توسعه، روندهای ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات فناورانه بیان کردند.

تعداد بازدید : ۱۳۶      تاریخ: 1403/06/24

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت